De 84-jarige vrouw die door CO-vergifting is omgekomen in Achel (Hamont-Achel), is gestikt omdat er in haar slaapkamer een brand had gewoed. De alleenstaande vrouw werd donderdag aangetroffen in haar badkamer, in haar huis in de Rozenlaan. Het vuur was door zuurstoftekort zo goed als vanzelf gedoofd. De brandweer van Lommel ging ter plaatse, maar voor de bejaarde vrouw in de badkamer kwam alle hulp te laat.

 De precieze oorzaak van de brand, die hevige woedde in de slaapkamer, is onbekend, net als het aanvangsuur van de brand. Een thuisverpleegster belde donderdag rond 11 uur aan bij de woning, maar kreeg geen gehoor, waarna de hulpdiensten gealarmeerd werden. Bij het betreden van het huis hing de hele woning vol rook. In de slaapkamer stelden de spuitgasten vast dat het er nog warm was.