Barneys pakt uit met Disney look-a-likes van mode-iconen zoals Alber Elbaz, Sarah Jessica Parker en Carine Roitfeld. Daarmee surft het Amerikaanse luxewarenhuis verder op de golf van zijn eerste eindejaarscampagne die Disneyfiguren overgoot met een high-fashionsausje.

Barneys zet elk jaar sterk in op de eindejaarsperiode. Dat is dit jaar niet anders: de campagne Electrice Holiday wordt begin november afgetrapt en staat volledig in het teken van Minnie Mouse en haar vrienden. En Barneys gaat nog een stapje verder, met een Disney make-over van klinkende namen zoals Suzy Menkes en Carine Roitfeld.

In het campagnefilmpje paraderen Disneyfiguren in haute couture terwijl bekende namen uit de modewereld toekijken op de front row. Barneys liet ons proeven van de tekenfilm nadat hij enkele beelden van de eerste rij de wereld instuurde. We zien belangrijke persoonlijkheden zoals Suzy Menkes, Alber Elbaz, Carine Roitfeld, Steven Meisel, Bryan Boy en Sarah Jessica Parker die in de gedaante van een tekenfilmfiguurtje het defilé op de front row bewonderen.

De campagne veroorzaakt al meteen veel ophef. Zo zouden de Disneyfiguren erg mager aandoen en kregen de gezichtstrekken een heel karikaturale uitstraling aangemeten. Over de veel te magere lichaampjes van de Disneyfiguurtjes werd zelfs als een petitieactie opgestart.

Op de volledige film is het nog even wachten tot november.