Sienna en Savannah Miller stapten in januari op bij het kledinglabel Twenty8Twelve. Niet veel later gaf Savannah aan dat ze desondanks nog steeds wou ontwerpen. Nog geen jaar later pakt ze uit met haar gloednieuwe eigen label Savannah.

Enkele weken geleden begon de geruchtenmolen te gonzen nadat zus Sienna haar mond had voorbijgepraat over Savannahs merk dat in de maak was. Nu Savannah zelf beelden van haar collectie de wereld instuurde via internet, mogen we ook echt uitkijken naar de lancering van het kersverse label.

De beelden schetsen een minimalistische, uitgepuurde look. Vooral de sobere, recht gesneden kniejurken en de vlotte maxirok trekken onze aandacht. De collectie is doorspekt met invloeden van de Twenty8Twelve-collecties zoals vrouwelijke accenten in een zuivere snit. Dree Hemingway is het frisse gezicht van de eerste collectie.

De eerste collectie kleurt opvallend sober tegenover Twenty8Twelve: zwart en wit gedoseerd door grijstinten domineren het nieuwe label Savannah.

En ook het prijskaartje verschilt sterk van Twenty8Twelve: de prijzen beginnen bij 25 euro. 'Een bewuste keuze', aldus Savannah Miller, 'Door de crisis geven veel mensen minder geld uit aan kledij zonder in te boeten aan een verzorgd uiterlijk. Ik vind het vanzelfsprekend om daarop in te spelen'.

Savannah is vanaf november exclusief verkrijgbaar bij webshop Nelly.com.