De geruchten waren er gisteren al, maar nu werd het nieuws ook bevestigd: Katie Holmes gaat samenwerken met Bobbi Brown Cosmetics. De actrice wordt zo het eerste gezicht ooit van het Amerikaanse cosmeticamerk.

Bobbi Brown Cosmetics, opgericht in 1991, gebruikte voorheen altijd modellen of echte vrouwen in hun campagnes. Tot oprichtster Bobbi Brown kennismaakte met de frisse verschijning van Katie Holmes.

'Katie is een klassieke schoonheid, een onderneemster en een moeder. Toen ik haar ontmoette, vond ik dat ze perfect bij mijn merk paste, en ik voelde meteen een connectie met haar omdat we zoveel gemeen hebben', verklaart Brown.

Het cosmeticamerk staat vooral bekend voor haar eenvoudige producten, die vrouwen moeten helpen een natuurlijke look te bekomen. Bobbi's filosofie luidt dan ook niet voor niets: 'vrouwen kunnen er met de juiste make-up en kennis uitzien als zichzelf, alleen nog mooier en met meer zelfvertrouwen'. De keuze voor Katie Holmes leek dan ook voor de hand te liggen.

En de samenwerking gaat nog een stapje verder. Zo zal Bobbi Brown de make-up verzorgen op de eerste catwalkshow van Holmes & Yang, de lijn ontworpen door de actrice en styliste Jeanne Yang. De collectie wordt op 12 september voorgesteld tijdens New York Fashion Week.

De eerste campagnebeelden met Katie Holmes zullen pas volgende zomer te zien zijn.