Agent Dash: de betere Temple Run-kloon
Foto: rr
In het zog van het succes van Temple Run proberen veel ontwikkelaars een graantje mee te pikken van het succes. Agent Dash lijkt de eerste kloon die even leuk lijkt als het origineel.

Voor wie vorig jaar Temple run gemist heeft: je speelt er een avonturier die een eindeloos hindernissenparcours in de jungle aflegt. Door te springen, glijden en draaien ontwijk je valkuilen en verzamel je munten. Het spel blijft duren totdat je ergens een fout maakt.

Omdat het spel al 100 miljoen keer is gedownload, werden we overspoeld door klonen. Maar die waren meestal even knullig en onorigineel als de namen: Jungle run, Temple Rush, Temple escape ...

De makers van Agent Dash vissen in dezelfde vijver. Je loopt ook een eindeloos parcours, maar dat brengt je als geheimagent  doorheen het hoofdkwartier van de vijand, of een nabijgelegen dorpje. Ook de powerups zijn dezelfde: een magneet om diamanten te trekken, andere personages, een jetpack om tijdelijk onkwetsbaar te worden...

Het grootste verschil met Temple Run is dat je geen bochten hoeft te nemen. Als je personage genoeg links of rechts op de weg loopt, draait die vanzelf. De aard van de hindernissen is wel wat lastiger dan in het oorspronkelijke spel.

De animaties zijn in tegenstelling tot die van de andere klonen erg verzorgd, waardoor de personages erg soepel bewegen, en je niet na een keer spelen toch weer teruggrijpt naar Temple Run.

Nadeel is dat de makers net iets te ver zijn gegaan in het realistisch weergeven van schokken tijdens het lopen: op de duur word je bijna zeeziek van de snelle bewegingen.