Relletje om Brigitte Bardot in Brussels parlement
Omstreden campagne met Brigitte Bardot Foto: rr
In Brussel is de PS niet opgezet met een nieuwe reclamecampagne van Villo. Villo is het systeem met huurfietsen in de hoofdstad.

In de campagne wordt een beeld van Brigitte Bardot gebruikt om het fietsen in Brussel te promoten. 

Ze draagt alle noodzakelijke kleren en zit op een fiets. Dat is het probleem niet van de campagne, getiteld 'alle ogen op Villo'.

Het probleem is dat Bardot zelf niet onomstreden is. 

Brussels schepen en parlementslid Philippe Close (PS) vindt het ongepast dat JC Decaux haar gebruikt omdat de voormalige Franse actrice veroordeeld is voor racisme en homofobie.

Hij stelde er een vraag over aan staatssecretaris voor Mobiliteit Bruno De Lille (Groen), zo melden Brussel Nieuws en Le Soir op hun site.

De Lille antwoordde de schepen dat hij ook  bedenkingen heeft bij de campagne. Maar de  beslissing om dit campagnebeeld te gebruiken werd genomen door de uitbater van het fietsdeelsysteem. De staatssecretaris kan dat niet verbieden.

Volgens Phillipe Close is het beeld niet goed voor Brussel. Hij vreest dat de hoofdstad meer reputatieschade oploopt door de campagne dan Villo.