National Geographic start met korte e-books
Foto: rr
Vanaf 20 maart waagt National Geographic zich op de markt van de korte e-books. De bedoeling is om over een waaier aan onderwerpen elke maand een nieuwe titel te publiceren die in lengte varieert tussen 5.000 en 15.000 woorden.

Korte e-books blijken erg populair. Amazon begon een tijdje geleden met dit soort publicaties onder de noemer Kindle Singles, en heeft onlangs bekendgemaakt dat het al meer dan twee miljoen van dergelijke essays en kortverhalen heeft verkocht.

Dat is dus ook National Geographic niet ontgaan. Vanaf 20 maart zullen ze verschillende korte digitale publicaties lanceren, waaronder nieuwe stukken en uitgebreidere versies van artikels uit National Geographic Magazine. De e-books zullen in lengte variëren tussen 5.000 en 15.000 woorden.

Een eerste titel die gelanceerd wordt; is 'Titanic: Uncovering the Secrets of the World's Greatest Shipwreck' van Mike Sweeney. Die zal voor 5 dollar over de digitale toonbank gaan. Elke maand wordt er een nieuw werk aan het aanbod toegevoegd.