Modenieuws lezen terwijl u designerkledij shopt?
Foto: Net-A-Porter
Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk, een huizenhoog cliché. Maar kan u ook modenieuwtjes oppikken terwijl u dure designerkledij shopt? De luxueuze webshop Net-A-Porter gelooft in het idee en zet Lucy Yeomans als hoofdredacteur in. Yeomans stond twaalf jaar aan het hoofd van het Britse modemagazine Harper's Bazaar UK.

De luxewebshop Net-A-Porter wil naast een uitgebreid winkelaanbod ook 'het ultieme modemagazine' worden, door de webshop met redactionele inhoud aan te vullen.

De website geeft nu al een wekelijks modemagazine uit (voor 8 euro via de website aan te kopen), waarin stijltips, modenieuws en reisideeën met het designeraanbod van de shop wordt gecombineerd. Verder worden de trends opgelijst, kijkt u 'televisie' op de site en biedt de shop een cadeauzoeker aan. Yeomans moet dat succes bestendigen en voor een 'inspirerende inhoud' zorgen.

Aan The Telegraph reageerde Yeomans alvast enthousiast. 'Het medialandschap verandert radicaal. Net-A-Porter heeft wereldwijd 3,5 miljoen lezers die alles over designermode willen weten. Net-A-Porter herdefinieerde de manier waarop vrouwen over mode lezen en mode consumeren'.

Lucy Yeomans is een grote naam in de modejournalistiek. Voor ze vanaf 2000 twaalf jaar het Britse modemagazine Harper's Bazaar UK in goede banen leidde, werkte ze eerder ook voor het befaamde magazine Vogue.

Wat is Net-A-Porter?

Net-A-Porter werd in 2001 opgericht door Natalie Massenet, als eerste online webshop voor designerkledij. In 2011 werd ook de mannelijke tegenhanger, Mr. Porter, gelanceerd. Vandaag lokt de website internationaal ongeveer 2,5 miljoen bezoekers per maand.