C&A gaat voor duurzaam groen
Foto: C&A
Bio is niet langer hip, maar een duurzame aanpak geworden. En dat hebben ze bij C&A goed begrepen.

De keten gaat voor de duurzame aanpak: 13% van alle C&A collecties voor vrouwen, mannen en kinderen worden vandaag gemaakt uit biokatoen, wat van hen wereldwijd één van de belangrijkste biokatoen producenten maakt. Tegen 2020 heeft de Duitse modegigant als doel de hele collectie uit gecertificeerd biokatoen te laten vervaardigen. Wat de voordelen zijn van biokatoen? De zaden zijn niet genetisch gemanipuleerd en vragen minder water dan conventioneel katoen, boeren worden gestimuleerd om zo weinig mogelijk pesticiden, meststoffen en andere groeiversnellers te gebruiken. Dit is niet alleen voordelig voor het milieu maar ook voor de gezondheid van de boeren en hun gezin.

Op 15 maart lanceert C&A dan ook de We ♥ Bio Cotton campagne, die de cosmument moet overtuigen om te blijven kiezen voor bio. Daar zijn meer dan genoeg redenen voor: niet alleen rekent C&A geen meerprijs aan voor het biokatoen, de Bio Cotton colectie oogt ook jong en hedendaags.

Consumenten zullen via flyers in de winkels en de website www.welovebio.com geïnformeerd worden over biokatoen en verwante onderwerpen via een test “Hoe Bio Ben Jij?”. Want enkel met de hulp van de consument kan C&A het Bio Cotton aanbod in hun assortiment vergroten en hun 2020 doel bereiken.