Lingeriemerk Agent Provocateur mag victorie kraaien. Nadat een van zijn reclamespotjes rond de ontvoering van een halfnaakte vrouw eerder verboden werd wegens 'vrouwonvriendelijk en angstaanjagend', mag het filmpje dan toch getoond worden.

 De reclamespot is opgesteld volgens de clichés van een horrorfilm: een vrouw wandelt in kamerjas door haar huis als plots de telefoon gaat. Als de vrouw opneemt, is er uiteraard geen geluid aan de andere kant van de hoorn. Na een tweede telefoontje met enkel wat vrouwelijk gelach, staat de halfnaakte vrouw plots oog in oog met vier zo mogelijk nog schaarser geklede dames. 

De dames ontvoeren de onschuldige vrouw en confronteren haar met enkele sexy poses in hun lingerie, genoeg om het slachtoffer de stuipen op het lijf te jagen. Als echte vampieren storten ze zich daarna op het lichaam van de vrouw. De vrouw wordt op die manier lid van de bende en vliegt recht in haar eigen Agent Provocateur-setje.

Verboden

Het filmpje werd in november verboden in het Verenigd Koninkrijk door de ASA (Advertising Standards Authority), nadat één kijker de reclamespot vrouwonvriendelijk en angstaanjagend vond en een klacht indiende. Volgens Agent Provocateur zelf is er geen vuiltje aan de lucht: 'Seks en horror worden dikwijls met elkaar in verband gebracht. Wij hebben ons louter gebaseerd op films uit de jaren 50, toen horrorfilms de enige manier waren om seks te laten verschijnen in de bioscoop.'

ASA keurde het filmpje dinsdag dan toch goed voor het Engels publiek, want 'hoewel sommige kijkers de spot smaakloos vinden, is het zeker niet vrouwonvriendelijk bedoeld.'

Het is overigens niet de eerste keer dat een reclamespot van Agent Provocateur controverse uilokt. In 2001 werd een filmpje met Kylie Minogue gebannen van de BBC.