Burberry is het populairste merk op Facebook en Twitter
Foto: rr
Het Britse modehuis Burberry is met zo'n tien miljoen Facebookfans en een slordige 700.000 volgers op Twitter officieel het populairste luxelabel op de sociale netwerksites. Daarmee gaan de Britten het lingeriemerk Victoria's Secret en luxueuze designerlabels als Chanel, Gucci of Dior vooraf.

Het enige merk dat in de buurt van het traditioneel geruite label komt, is het Amerikaanse Victoria's Secret. Het lingerielabel dat steevast uitpakt met modellen als Heidi Klum, Doutzen Kroes en Allessandra Ambrosio, doet het met 16 miljoen fans op Facebook beter dan de Zweedse confectieketen H&M, met zo'n 9 miljoen fans. Dior, Gucci, Chanel en Louis Vuitton sluiten het rijtje van de meest succesvolle designerlabels af.

In oktober van vorig jaar werd het Britse merk Burberry nog door een denktank van de New York University tot 'Meest Digitale Luxemerk' uitgeroepen. Met hun 'Tweetwalk' kregen de Twittervolgers de zomercollectie voor 2012 op de catwalk al éérst via Twitter te zien. Burberry zette in december van 2011 ook nog een actie op poten, waarbij Facebookfans een gratis staal van hun nieuwe parfum kregen toegestuurd.

Het Britse 'Burberry clothing' werd in 1856 in het Verenigd Koninkrijk opgericht en staat synoniem vor de 'haymarket check, het ruitenpatroon met camelkleuren en zwart-wit-rode strepen. Naast kleding produceert Burberry ondertussen ook accessoires en een eigen parfumlijn.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig