Welke sterren doen magazines verkopen?
Mila Kunis in een sexy pose voor GQ: goed voor een recordaantal verkochte exemplaren Foto: *
Covers met Mila Kunis, Heidi Klum en Sarah Jessica Parker deden de verkoop van magazines het afgelopen jaar stijgen, Justin Bieber zorgde dan weer voor een dieptepunt. Dat blijkt uit cijfers van Audit Bureau of Circulations Rapid Report, dat de verkoopcijfers van verschillende bladen vergeleek.

Absolute topper dit jaar was actrice Mila Kunis: het augustusnummer van GQ, waarop ze poseerde in een sexy truitje terwijl ze van een rietje dronk, was met 205.000 verkochte exemplaren het best verkochte nummer van het jaar. Haar cover voor het magazine W deed de verkoop met 15 procent stijgen, die voor Cosmo was goed voor een stijgende verkoop van tien procent.

Naast Kunis doen ook Heidi Klum, Sarah Jessica Parker en Jennifer Aniston het nog steeds goed op de cover. Parker deed de verkoop van Elle, Vogue en Mari Claire mee stijgen, Klum zorgde voor goed verlopende edities van Lucky en Glamour. Jennifer Aniston poseerde voor het novembernummer van Elle en zorgde voor een van de hoogte oplages van het jaar.

Twijfelachtige sterren

Twijfelachtige coversterren zijn dan weer Gwyneth Paltrow en Lady Gaga: hoewel Paltrow goed was voor het best verkopende nummer van Elle in september, verkocht haar cover voor InStyle helemaal niet. Lady Gaga deed het dan weer goed voor de maartnummers van Vogue en Harper's Bazaar, maar toen dit laatste magazine haar in oktober 'au naturel' fotografeerde, bleven de bladen in de winkels liggen.

Dat vrouwen het beter doen dan mannen op de covers, bewijst uit de tegenvallende verkoopcijfers van het oktobernummer van Esquire met Justin Timberlake en het oktobernummer van Vanity Fair met Justin Bieber.