Albert Heijn opent tweede Belgische filiaal in Stabroek
Foto: pol de wilde-corelio
De tweede Belgische Albert Heijn is woensdag officieel geopend in Stabroek. Met een oppervlakte van ruim 2.000 vierkante meter en een assortiment van 17.000 artikelen is de supermarkt aanzienlijk groter dan de eerste Belgische vestiging die in maart in Brasschaat geopend werd.

Tot het assortiment behoren ook 1.700 producten die specifiek op de Belgische consument gericht zijn. Zo moet die zich toch nog een beetje thuis voelen in de oer-Nederlandse supermarkt. De keten belooft dat ook de Belgische artikelen verkrijgbaar zullen zijn aan erg scherpe, 'Hollandse' prijzen.

Naar aanleiding van de opening kregen zesduizend Stabroekse gezinnen deze week als promotie een sleutel in de bus. Vijf van die sleutels passen op de caravan van Albert Heijn op de parking van de winkel. De gelukkigen mogen vervolgens één minuut lang gratis winkelen in het gloednieuwe warenhuis, dat overigens ook op zondagvoormiddag open is.

Donderdag ontvouwt Albert Heijn in Stabroek zijn verdere toekomstplannen voor de Belgische markt. Volgens een enquête van consumentenorganisatie Test-Aankoop is de keten bij haar intrede in de Belgische markt in ieder geval meteen een van de goedkoopste geworden.

In Brasschaat lijkt de komst van Albert Heijn er bovendien voor gezorgd te hebben dat de concurrenten hun prijzen hebben verlaagd. Zo is de lokale Colruyt-vestiging de voordeligste supermarkt van Antwerpen geworden.