Burberry is het meest digitale modemerk
Een beeld uit de zomercollectie 2012 Foto: rr
Burberry is door een denktank van de New York University verkozen als het meest digitale modemerk. Veel verbazing kan dit niet wekken aangezien het Britse modehuis op de Londense modeweek de allereerste ‘Tweetwalk’ organiseerde.

Een Tweetwalk? Net voor de modellen de catwalk opliepen, werden ze gefotografeerd en op Twitter gezet, zodat followers de outfits van de zomercollectie 2012 te zien kregen nog voor het grote publiek in de zaal. Ook de Facebookpagina van Burberry wordt goed onderhouden en telt meer dan 8.800.000 fans. Voeg daar nog eens de pientere 3D websites (waar je de outfits 180 graden kunt laten roteren) en vele livestreams bij, en je ziet hoe Burberry de titel veroverd heeft.

L2, een denktank voor digitale innovatie  van New York University, onderzocht onder het motto 'Digital is fashion's new skinny jeans' bij 49 modelabels de websites, digitale marketing, social media en mobiele media. Dit is de volledige top tien:

1. Burberry

2. Kate Spade

3. Coach

4. Gucci

5. Dolce&Gabbana

6. Tory Burch

7. Ralph Lauren

8. Hugo Boss

9. Louis Vuitton

10. Michael Kors

Onlineshops, YouTubekanalen, goed gebruikte social media en speciale applicaties bezorgden deze labels een plaatsje in de top tien. Givenchy, Prada en Manolo Blahnik stellen het meest teleur en hebben nog veel werk aan de digitale winkel. Het volledige rapport kan je hier lezen.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig