Pukkelpopfestival onderwerp van Limburgse Post-it war
De post-it war begon als grapje in Parijs, waaide over naar Brussel en verspreidt zich nu over de rest van Vlaanderen. Foto: geekosystem
De ramp op Pukkelpop is nu ook het onderwerp van een Post-it-War. Dat is een rage waarbij bedrijven elkaar proberen te overtreffen door met kleurrijke Post-it briefjes leuke creaties op het raam van hun kantoor te kleven.

Wat begon als een zomers grapje tussen de Parijse vestigingen van BNP Paribas en Ubisoft, is intussen uitgegroeid tot een internationale rage: de Post-it war.

Nadat ook in Brussel de eerste figuren op de ramen werden gespot, prijken nu ook op het glazen raam van evenementenbureau Cocomo in Hasselt sinds maandagavond post-its met een steunbetuiging voor nabestaanden van de Pukkelpop-slachtoffers. Er hangen onder meer grote muzieknoten en de vermelding PP 2012.

‘Met onze post-its hebben we een boodschap gemaakt om Pukkelpop ook volgend jaar te laten plaatsvinden’, zegt Lut Wyers van Cocomo. ‘Toen we over de post-it war hoorden, leek ons dit een originele manier om de families van de slachtoffers en de organisatie van Pukkelpop een hart onder de riem te steken’.

Wist je dat je ook zonder abonnement elke maand 3 betalende  plus-artikels kunt lezen?

Meld je aan en lees gratis ›

Vul je e-mailadres en wachtwoord in