Het Britse zondagsblad News of the World, dat deze zondag voor de laatste keer verschijnt nadat het verwikkeld was geraakt in een ophefmakend afluisterschandaal, neemt afscheid van zijn lezers met de titel "Thank you and Goodbye" (Bedankt en vaarwel).

De editie van zondag focust niet op die zaak, maar herinnert onder andere aan een paar van de grootste scoops die de krant had. De redactie, die 200 medewerkers telt, formuleert het zo: "Na 168 jaar nemen we met droefheid, maar ook met veel trots afscheid van onze 7,5 miljoen trouwe lezers."

Met het opdoeken van News of the World, komt er een einde aan de 168 jaar lange geschiedenis van het tabloid. News Of The World werd voor het eerst gepubliceerd in 1843.

Het blad viel al snel op door zijn populistische koers, waarbij aandacht werd besteed aan choquerende verhalen en criminele feiten. Die koers werd nooit meer verlaten. Met een oplage van 2,5 tot 3 miljoen exemplaren, was het het best verkopende Britse blad van de groep News Corp. van Rupert Murdoch.

De krant ging uiteindelijk ten onder aan een afluisterschandaal dat de voorbije dagen steeds grotere proporties aannam. Het hek was helemaal van de dam toen bleek dat de tabloid ook de voicemail gehackt had van slachtoffers van misdaden. Binnenin biedt de krant wel haar excuses aan.