Ontwerper Marc Jacobs is fan van de zusjes Elle en Dakota Fanning, die zich van hun beste kant mogen laten zien voor zijn campagnes.

Hoe jonger, hoe beter: wat de gezichten voor de herfstcampagnes betreft, lijken modeontwerpers deze herfst een voorkeur te hebben voor meisjes die nog niet mogen gaan stemmen. Dat is niet in het minst te wijten aan eeuwige trendsetter Marc Jacobs, die als artistiek directeur van Louis Vuitton een onbekend zestienjarig meisje tot model bombardeerde. Maar ook Elle (13) en Dakota (17) Fanning hebben een plekje veroverd in zijn creatief universum. Dakota poseert als volleerde lolita voor het parfum Oh Lola terwijl kleine zusje Elle er net erg damesachtig moet uitzien in de campagne voor de nevenlijn Marc by Marc Jacobs - al lijkt ze nog het meest op een klein meisje dat de kleerkast van haar mama ontdekt heeft.

Gelukkig koos Marc Jacobs deze herfst ook voor Helena Bonham-Carter als uithangbord, kwestie van de gemiddelde leeftijd op zijn modellenlijst weer in balans te brengen?