Jan Stevens naar Humo, Guy Mortier naar De Vijver
Jan Stevens Foto: Jimmy Kets
Jan Stevens, de voormalige netmanager van Canvas, wordt algemeen manager van het weekblad Humo. Guy Mortier gaat dan weer aan de slag als adviseur van De Vijver. Dat heeft het bedrijf vanmiddag bekend gemaakt.

De Vijver werd onlangs eigenaar van de Vlaamse SBS-zenders VT4 en Vijf TV. Daarnaast heeft de holding ook DesertFishes (met de productiehuizen Woestijnvis en deMensen(40%) ) en het weekblad Humo in zijn portefeuille..

Guy Mortier gaat op 1 juni aan de slag als adviseur bij de holding De Vijver. Mortier moet Wouter Vandenhaute en Erik Watte helpen bij het uitbouwen van de groep.

Jan Stevens krijgt als algemeen manager van Humo de volledige verantwoordelijkheid voor de verdere uitbouw van Humo binnen de nieuwe groep.

Guy Mortier heeft het in een eerste reactie over een boeiend nieuw hoofdstuk na 40 jaar Humo. "We staan, denk ik, voor een kans en een uitdaging van jewelste: namelijk, de kwaliteit die in De Vijver is samengebracht - Woestijnvis en Humo- niet alleen verder uit te bouwen en te laten bloeien, maar ook over te brengen op een heel nieuw gegeven: twee commerciële televisiezenders."

Jan Stevens heeft het over boeiende tijden voor iedereen die door media gepassioneerd is.  "Zowel Humo als De Vijver staan op een kruispunt, en kunnen meewerken aan de uitbouw van dit verhaal voelt toch een beetje aan als een cadeau. De Vijver is sinds kort een volwaardige mediagroep geworden en staat aan het begin van een heel nieuwe episode in zijn bestaan. Dit voelt heel erg aan als het juiste moment. "

Volgens Wouter Vandenhaute past de keuze voor Stevens en Mortier in de strategie om een volwassen mediagroep te worden die trouw blijft aan de spirit en basiswaarden va Woestijnvis. "Het talent en de ervaring van Guy Mortier, zullen daarbij van grote waarde zijn. Jan Stevens heeft bovendien bij Canvas bewezen dat hij op een heel eigen manier de creatieve bouwstenen kan verzamelen om een sterk merk uit te bouwen."

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig