Walibi investeert in fantasie
Foto: Walibi
Walibi wil zichzelf omvormen van een attractiepark naar een ruimer entertainmentmerk. Er wordt fors geïnvesteerd in een nieuwe fantasiewereld, zei het bedrijf vandaag op een persconferentie.

Walibi steekt zichzelf in een nieuw jasje. Zo komt er een nieuw logo, waarin de W van Walibi een prominente rol speelt.

Daarnaast krijgt ook de gelijknamige kangoeroe een modernere look aangemeten, die beter moet aansluiten bij de leefwereld van de 8- tot 12-jarigen. Muziek speelt daarbij een belangrijke rol.

Zo zal Walibi voortaan samen met enkele andere fictieve personages deel uitmaken van de popgroep W.A.B. (Walibi’s Adventure Band). Die groep zal een "musicbattle" uitvechten met "The SkunX", de rockgroep van Walibi’s vijand en tweelingbroer Squad.

Deze fictieve personages zullen ook te zien zijn in allerlei andere vormen, onder meer in stripverhalen, spelletjes, muziek- en videoclips die vanaf vandaag  te zijn zien op de website www.walibi.com.

Vanaf 9 april zullen de karakters ook optreden in de verschillende Walibi-parken, waarin ook een 4D-film met dezelfde hoofdrolspelers te zien zal zijn.

"Met deze aanpak komt Walibi uit zijn park en trekt het zelf naar de bezoekers toe", zegt Serge Naïm van Compagnie des Alpes, het Franse bedrijf dat de leiding heeft over Walibi. "We creëren een band tussen de jongeren en onze personages. En bovendien zorgen we ervoor dat deze band er 24 uur op 24 is, en niet enkel wanneer de jongeren zich in het pretpark bevinden."

Aan de  investering hangt een prijskaartje van 15 miljoen euro.

Je wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld je aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig