In het beursgebouw van Brussel heeft Bond Zonder Naam (BZN) dinsdagmiddag het nieuwe project 'Word écht rijk' voorgesteld. Met de campagne wil BZN 'het duurzame geluk van alle mensen verhogen'.

De komende vijf jaar wil BZN jaarlijks een sensibiliseringscampagne rond één waarde lanceren. Voor 2011 werkt BZN rond het thema 'Wat is eerlijk'.

Centraal in die campagne staat de 'HonesTee', een t-shirt waarop een eerlijke uitspraak staat die men normaal niet luidop zou zeggen, maar waar anderen zich in herkennen.

Met de actie nodigt BZN zoveel mogelijk mensen uit om voor zichzelf concreet te omschrijven wat eerlijkheid is en dit te gebruiken bij het maken van keuzes en het consumeren.

Enkele bekende mensen zijn ambassadeur van de campagne en bedachten voor zichzelf een logo voor een t-shirt. Onder hen econoom Geert Noels ('Méér geld maakt niet gelukkig'), senator Peter Van Rompuy ('Ik luister naar jou zolang je op me stemt') en supernanny Wendy Bosmans ('Een dag zonder kinderen is zalig').