Stem-Ni! actie was promo-actie voor musical Spamalot
Foto: rr
De ludieke actie aan het Antwerpse stembureau waar Bart De Wever gisteren ging stemmen, was een reclamestunt voor de komische musical Spamalot.

Rond half tien zondagmorgen daagde plots een groep mannen op verkleed als ridders met kokosnoten, een verwijzing naar een beroemde sketch van Monty Python. Ze droegen spandoeken met een verwijzing naar hun website www.stem-ni.be en riepen luidkeels op om niet te stemmen.

Actievoerder Dominik de Coninck stelde de actie gisteren voor als een studentikoze oproep om Ni te gaan stemmen. De studentengroep zou zijn inspiratie bij Monty Python hebben gehaald.

Vandaag laat Music Hall in een persbericht weten dat de actie zondagochtend, geen actie tegen de politiek was, noch tegen Bart De Wever. De studenten waren geen studenten.

Hoofdactievoerder Dominik de Coninck is een schuilnaam voor Dominik Van Landeghem, marketeer bij Music Hall. Bedoeling van de actie was reclame maken voor de komische musical Spamalot.

Die musical is gebaseerd op de film Monthy Python and the Holy Grail. De regie is in handen van Stany Crets. Spamalot gaat in maart 2011 in première.