Caviar krijgt Emmy-nominatie voor Gatorade-spot
Foto: YouTube / Gatorade
Het Vlaamse productiehuis Caviar is genomineerd voor de prestigieuze Emmy reclameprijzen, met een spotje voor de sportdrankfabrikant Gatorade.

Caviar (Los Angeles) maakte het filmpje in samenwerking met TBWA, Chiat en Day L.A. Oorspronkelijk was het alleen bedoeld voor online gebruik, maar het spotje werd uiteindelijk ook gespeeld op de Amerikaanse tv-zender Fox TV.

Het filmpje vertelt het verhaal van een 100 jaar oude twist tussen twee van de grootste Amerikaanse high school football teams, de Easton Area Red Rovers en de Phillipsburg Stateliners. Sinds 1906 spelen de twee teams elk jaar tegen elkaar op Thanksgiving Day, met een publiek
van ruim 20.000 mensen.

De 104de wedstrijd, in 1993, eindigde op een omstreden 7-7 gelijkspel. De teams team van dat jaar werden vijftien jaar later weer bijeengebracht om de match te herspelen, na een opleiding en training door het ‘Gatorade Sports Science Institute’.

Daaruit groeide het concept van ‘Replay’: een formule waarbij ‘classic’ sportwedstrijden uit het verleden nog eens worden overgedaan. Het blijft niet bij een filmpje, want de wedstrijden trekken ook een echt publiek van duizenden mensen.

Het bijbehorende promofilmpje van Caviar werd genomineerd voor een Emmy in de categorie New Approaches - Sports Programming - Short Format.