3D-televisies in één week uitverkocht
Het succes van de 3D-film Avatar breidt nu ook uit naar de huiskamer. Woensdag kondigde Panasonic aan dat haar 3D-televisies die ze in de Verenigde Staten op de markt heeft gebracht, al na één week zijn uitverkocht.

Het bedrijf wilde wel geen precieze cijfers kwijt, maar is optimistisch. "Het is een opportuniteit om onze tv-activiteit om te keren", verklaarde managing director Hitoshi Otsuki van Panasonic. De tv-afdeling leed een verlies van zo'n 111 miljoen dollar in het voorbije kwartaal.

Er is het succes van de film Avatar, maar ook sportevenementen zoals het WK Voetbal waardoor de fabrikanten van 3D-televisies hopen op een doorbraak van de technologie. Maar analisten wijzen op het feit dat er amper programma's driedimensionaal worden uitgezonden. Ook het feit dat er een speciaal brilletje nodig is, kan veel klanten afschrikken.

Onder meer Panasonic, Samsung en Sony brengen 3D-schermen op de markt. Panasonic was op 10 maart de eerste in de VS.