LiLo eist 74 miljoen omwille van reclamespot
Foto: *
Lindsay Lohan is woedend op E-trade. Het bedrijf lanceerde een reclamespot waarin naar een zekere "Lindsay" gerefereerd wordt als een "milkoholic". Bij Lindsay, die bekend staat om haar drankverleden, is die verwijzing in het verkeerde keelgat geschoten.

In de reclamespot is een babyjongen te zien die zijn verontschuldigingen aanbiedt aan zijn 'vriendinnetje' omdat hij haar de vorige nacht niet meer opgebeld had. Het meisje reageert daarop met "Die milkoholic Lindsay was toch niet bij jou?".

Lohan beweert dat de baby in de reclame naar haar en haar drankproblemen verwijst. Maandag legde ze bij de rechtbank van Nassau County in New York klacht neer. Ze eist nu 74.000.000 euro schadevergoeding van het bedrijf, ookal wordt haar volledige naam niet genoemd in de reclamespot.

"Naar veel beroemdheden kan met de voornaam alleen verwezen worden. Ze gebruiken de reclamespot als parodie op Lindsay's leven. Waarom hebben ze niet de naam Susan gebruikt?" zegt Stephanie Ovadia, advocate van Lindsay. "Het is een subliminale boodschap. Iedereen praat erover en zegt dat het over Lindsay Lohan gaat."

Maar de Grey Group, die de spot maakte voor E-Trade, zegt dat er geen enkel verband is tussen de baby en Lohan. Volgens een woordvoerder is het gewone een populaire babynaam en de naam van een persoon in hun team. LiLo wil alvast dat de reclame van het scherm wordt gehaald.