Op de parfum-afdeling van een winkel in het Duitse Coburg is een stinkbom ontploft. De bom was ineengeknutseld door een Duitse leerling tijdens de les chemie.

De student had tijdens de les ongemerkt een geconcentreerde ammoniakoplossing in een drinkfles gedaan. Na schooltijd verstopte de scholier het mengsel in een rek in de winkel.

De 16-jarige werd bij het verlaten van het gebouw tegengehouden en gaf alles toe. Niemand raakte gewond, maar de bijtende vloeistof tastte enkele parfumverpakkingen aan.