Randstad waarschuwt al zijn kantoren voor deelnemers van 'Mijn restaurant!'. Het interimbedrijf hield een kater over aan eerdere samenwerkingen met de restaurants.

De jury wees er in de nieuwe reeks al verschillende keren op; de eerdere kandidaten van 'Mijn Restaurant!'  maakten er een potje van. Ze kregen hun financiën niet op orde en bijgevolg was ook het personeelsbeleid een ramp. Dat ging van achterstallige lonen die niet werden uitbetaald tot werknemers die na het stopzetten van een zaak niet konden gaan stempelen omdat de administratie een zootje was. Ze kregen niet eens een C4. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen

Ook Randstad kende miserie door het programma. "Een kantoor werkte met een restaurant dat failliet is gegaan (hoogstwaarschijnlijk Matizze in Antwerpen) en daardoor hebben we het geld voor onze medewerkers niet gekregen", zei Jan Denys. "Maar we hebben ook meegemaakt dat het personeel dubbele shifts moesten draaien. Zulke onwettelijke zaken kunnen we voor onze medewerkers niet tolereren."

Sommige Randstad-kantoren interpreteren de bovenvermelde omzendbrief als een verbod om met de nieuwe 'Mijn restaurant!'- deelnemers in zee te gaan. "Dit is geen verbod maar wel een duidelijke waarschuwing", zegt Jan Denys. "Kloppen nieuwe deelnemers aan bij Randstad dan zullen ze dus eerst streng worden doorgelicht vooraleer ze op personeel kunnen rekenen."