Telenet gaat een nieuw contactcenter openen in Herentals. Er zullen 100 personeelsleden werken. Het contactcenter start in februari 2010.
Telenet kiest er bewust voor om een deel van de callcenteractiviteiten zelf te ontwikkelen, "vanuit de focus op kwaliteitsvolle klantenservice en het verhogen van de klantentevredenheid". Een eerste stap werd begin dit jaar genomen met de opening van Telenet-contactcenters in Aalst (50 medewerkers) en in Sint-Truiden (90 medewerkers) bovenop het contactcenter in de Mechelse hoofdzetel. 
 
 "De keuze valt op Herentals omdat we een zo goed mogelijke regionale spreiding willen met onze centers. We zijn al aanwezig in Oost-Vlaanderen en in Limburg. Antwerpen sluit hier perfect bij aan", luidt het dinsdag. In de buurt zijn er ook voldoende rekruteringsmogelijkheden. 
 
Het gebouw in Herentals dat Telenet heeft uitgekozen bevindt zich vlakbij de E313 en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.