RTBF en RTL ontkennen formeel dat ze betaalden om tennisster Justine Henin in hun televisiestudio te krijgen. Dinsdag stond in een artikel op de websites van Vif-L’Express en Sport/Foot Magazine dat Henin voor haar recente aantreden in de televisiejournaals 20.000 dollar kreeg.

"Dat is volledig onwaar. Die vraag is bij de RTBF nooit gesteld. Ik heb zelfs nooit horen spreken over betalen voor een verschijning van Justine", weerlegt Michel Lecomte, de chef van de RTBF-sportdienst.

Bij de commerciële omroep RTL-TVi klinkt eenzelfde discours. "Die beweringen zijn volledig vals", zegt directeur informatie Stéphane Rosenblatt. "Er is geen sprake van dat met wie dan ook wordt onderhandeld over een betaalde verschijning in een televisiejournaal. Wel kunnen er bepaalde commerciële akkoorden bestaan, waardoor waarschijnlijk verwarring ontstond, maar die akkoorden hebben geen enkele band met het werk van de redactie van het journaal."