Twee jonge Duitsers hebben dinsdag in Berlijn het, naar eigen zeggen, eerste gepersonaliseerde dagblad van Europa gelanceerd. Het dagblad is samengesteld uit de interesses van de lezer en wordt 's morgens aan huis geleverd.

Het dagblad 'Niiu' is gericht op een jong publiek, en dan vooral op studenten. Het dagblad zal 1,20 euro kosten.

Volgens de bedenkers, de 23-jarige Wanja Oberhof en de 27-jarige Hendrik Tiedemann, zijn een groot deel van de jongeren het beu om zich te informeren via de computer en zijn ze bereid om te betalen voor een gepersonaliseerde krant.  

Elke lezer kan zijn of haar eigen krant samenstellen met onder andere nationale, internationale, lokale of praktische informatie.  Op de site niiu.de, kan men de rubrieken of pagina's van ongeveer 500 partners, waaronder The New York Times, Herald Tribune, Handelsblatt en Bild, selecteren. 

Oberhof en Tiedemann hopen na zes maanden 5.000 lezers te hebben in Berlijn. Later zou het project worden uitgebreid naar de rest van Duitsland.