Een goed jaar na de lancering van Nostalgie, haalt de radiozender een marktaandeel van 2,7 procent. De derde landelijke commerciële radio maakte daarmee een relatief grote sprong voorwaarts, want in het najaar van 2008 had Nostalgie nog een marktaandeel van 1,9 procent.

Dat blijkt uit de donderdag bekendgemaakte cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

 De zender maakt donderdag in een persbericht duidelijk erg tevreden te zijn met de door het CIM verspreide cijfers. "Met de duidelijke keuze voor 'Niks dan Classics' heeft Nostalgie als nieuwste nationale speler een krachtige vooruitgang geboekt", luidt het. "Samen met Radio 2 is Nostalgie ook de enige die voordeel haalt uit de herpositionering van de diverse nationale zenders dit voorjaar." 

De zender verheugt zich bovendien over het feit dat ook het luistercijfer bij de 25- tot 54-jarigen blijft toenemen. In die doelgroep haalt Nostalgie een marktaandeel van 3,2 procent.

"De consequente keuze om van Nostalgie dé referentie voor muziek uit de jaren tachtig te maken, met niks dan classics, heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. We blijven dan ook verder gaan op de ingeslagen weg", zegt algemeen directeur Dirk Guldemont.

Nostalgie kwam op 20 maart 2008 tot stand door een samensmelting van vier van de vijf provinciale radiozenders. De commerciële zender groepeert Antwerpen 1, Radio Mango in West-Vlaanderen, Radio Go in Oost-Vlaanderen en Radio Contact Vlaams-Brabant.