Wie wel eens van een gekke weddenschap of uitdaging houdt, komt nu ook online aan zijn trekken. Bragster.com is de nieuwe hype waar je anderen kan uitdagen. Niet zomaar anderen, want ook sterren volgen de website van Belgische makelij.
Het brein achter Bragster wordt gevormd door twee Belgen, Wim Vernaeve en Bertrand Bodson. Het idee ontstond toen Vernaeve zelf werd uitgedaagd om zijn hoofd te laten kaalscheren.

‘We spelen in op de oerdrang van mensen om zich te meten met anderen.’ Wie een uitdaging tot een goed einde brengt, plaatst het bewijs op de site. ‘Dat kan een filmpje zijn of een foto of een verhaaltje.’

Wat Bragster.com onderscheidt van andere community websites, is dat ook internationale sterren er zich roeren. Zo daagt rapper 50 Cent fans uit om een remix van zijn nummers te maken. De beste inzending komt eveneens op zijn eigen website.

Sommige uitdagingen gaan echter een stap te ver en worden bijgevolg van de website verwijderd. 'Je eigen gewicht aan water drinken of een pinguïn uit de dierentuin ontvoeren staan we niet toe' aldus Vernaeve.

Meer dan 800.000 bezoekers per dag vinden ondertussen hun weg naar bragster.com.