BRUSSEL - De directeur van de commerciële zender KANAALTWEE, Jo Nachtergaele, wordt directeur marketing van VTM en KANAALTWEE. Het gaat om een nieuwe functie, waarmee de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa), het moederbedrijf van beide zenders, tegemoet wil komen aan het toenemend belang van marketing en promotie.

Als directeur marketing komt Nachtergaele, die sinds 1990 aan de slag is aan de Medialaan, aan het hoofd te staan van de promotiediensten en neemt hij de campagnes op het scherm onder zijn hoede. Ook zal hij de communicatie op en naast het scherm stroomlijnen, zo meldt de Vlaamse Media Maatschappij vandaag.

De sector is niet nieuw voor Nachtergaele. Zo was hij jarenlang verantwoordelijk voor de marketing en promotie van VTM, KANAALTWEE en van de ketenradio’s TOPradio en Radio Mango. Vier jaar geleden werd Nachtergaele directeur van JIM, de jongerenzender van de VMMa. In de zomer van 2003 kwam daarbij nog de leiding over KANAALTWEE.

De VMMa gaat nu op zoek naar een antennemanager voor KANAALTWEE, die de dagelijkse leiding en coördinatie van de zender op zich neemt, onder leiding van programmadirecteur Jan Segers. Eerder werd die functie bij JIM ingevuld door Michael Dujardin.