De Duitse skifederatie (DSV) heeft donderdag aangekondigd dat het een rechtszaak start tegen enkele redacteurs van ARD.
De Duitse tv-zender pakte deze week uit met onthullingen over een Weens laboratorium dat een dertigtal sporters, onder wie veel Duitse biatleten en skilopers, met bloeddoping zou hebben bevoorraad. Ook de namen van (gewezen) renners Michael Boogerd, Denis Menchov, Michael Rasmussen en Georg Tötschnig vielen in deze zaak.

Volgens de DSV zijn de beschuldigingen niet gefundeerd en berokkenen ze de sport én haar eigen organisatie schade.

Opmerkelijk is dat de DSV alleen de verantwoordelijke redacteurs vervolgt, niet de zender ARD. Die is samen met een andere Duitse zender, ZDF, partner van de DSV. Samen betalen ze elk jaar zeven miljoen euro aan tv-rechten voor de Duitse wereldbekerwedstrijden.