Stéphane Henrard (14de rit - 9de algemeen): "Vandaag konden we beter rijden dan gisteren. Eigenlijk ben ik vandaag té voorzichtig geweest. Ik had gisteren wel alles nagekeken, maar een mecanicien kent die stiel toch beter dan een rijder.
Ik deed het kalm aan en dat was niet nodig. Maar beter te voorzichtig dan helemaal niet aankomen. Het is altijd hinken op twee gedachten. Ben je te voorzichtig, dan kom je wel aan maar verlies je wat tijd en als je daarentegen te snel bent, dan vraag je teveel van het materiaal met het risico op uitvallen. Op het vlak van de gezondheid is het nog altijd niet wat het moet zijn. Ik ben vandaag een paar keer moeten stoppen om te plassen en dan verlies je tijd. Ik ben enorm moe. Eigenlijk ben ik in deze Dakar nog niet één keer in vorm geweest. Brigitte Becue heeft het vandaag en gisteren uitstekend gedaan. Ze is gemotiveerd, rigoureus, geconcentreerd. Ik ben enorm gelukkig dat ik haar gekozen heb om mij in deze wedstrijd bij te staan. Het klikt zeer goed tussen ons. Het is niet alleen Stéphane Henrard die goed presteert, vergeet Brigitte Becue vooral niet. Prachtig wat ze doet. Vanavond gaan we bekijken hoe we het vanaf morgen gaan aanpakken. De tijdsverschillen zijn niet groot. We kunnen nog stijgen, maar we kunnen ook nog bijgehaald worden. Gaan we aanvallen of rijden we behoudend, dat is de vraag."

Brigitte Becue, navigator Stéphane Henrard: "Vannacht heb ik goed geslapen maar ik voelde toch dat ik een rit van 10 uur in mijn benen had zitten. Vandaag ging het veel beter dan gisteren. Vandaag zijn we één keer lek gereden, 7 kilometer voor het einde van de rit, wat bijzonder dom is want je rijdt 500 km zonder enig probleem en dan net voor de finish rij je lek. Maar al bij al mogen we niet klagen. We hebben Giniel de Villiers en Carlos Sainz met pech zien staan. Dan doen wij het toch niet zo slecht. Vandaag was het opnieuw een rit van 6 uur. De marathonetappe van vandaag en gisteren zit erop. Ik ga nu een beetje rusten. Het was eigenlijk wel zeer leuk. Ik hoop dat het zo verder kan gaan."

Koen Wauters (32ste rit - 34ste stand): "Zondag was écht een klotedag. Ik had zand verwacht maar dat was er niet genoeg naar mijn goesting. Véél minder dan ik gedacht had en daardoor hebben we een foute bandenkeuze gemaakt. We zijn gestart met zandbanden en we hebben het geweten op het keienparcours. Die banden zijn veel te zacht en we zijn vier keer lek gereden. Eén keer weet ik waar ik ben lek gereden, de andere drie keer heb ik het raden na. Er waren veel stenen verstopt onder het zand. We hadden drie reservewielen bij maar dat was niet genoeg. De vierde lekke band kwam er aan kilometer 320, toen moesten we nog 280 kilometer rijden. Daar hebben we een uur gewacht op de assistentie om het wiel te kunnen vervangen. Ik schat dat we gisteren zo'n twee uur verloren hebben. De lekke banden buiten beschouwing gelaten ging het goed. Na het eerste checkpoint stonden we 22ste denk ik. Tjonge, wat hebben we toch al wat tijd weggesmeten in deze wedstrijd. Als ik alles optel dan hadden we vandaag 22ste gestaan. Vandaag zijn we één keer lek gereden. Voor de rest ging het behoorlijk goed. Freddy Loix is vandaag later gestart omdat hij nog moest lassen aan zijn wagen. Op de piste had hij de koppeling stuk alsook een aandrijfas."

Charly Gotlib, navigator Hans Stacey (2de rit vrachtwagens - leider vrachtwagens): "Gisteren was een zeer goede rit voor ons. Eentje met veel navigatiewerk en ik heb goed mijn plan kunnen trekken. We hebben de rit gewonnen maar wat nog leuker is als je het klassement van de wagens en vrachtwagens onderbrengt in één klassement, dan hebben wij de negende tijd algemeen gereden. Dat is prachtig. Toen ik in het bivak aankwam was ik een beetje ziekjes. Ik had uitdrogingsverschijnselen, had 38.2 graden koorts en ben meteen naar de medische staf gegaan. Daar heb ik een uurtje aan een infuus gelegen. Vandaag ben ik fris terug opgestaan en hebben we onze voorsprong op de eerste achtervolger nog vergroot. We zijn één keer lek gereden en verloren daarbij 20 minuten. Dat kost ons de ritwinst, maar dat is niet zo erg. De eindzege is het belangrijkst."