BRUSSEL - Volgens de Franstalige openbare omroep hebben 514.800 mensen gekeken naar de veelbesproken nepuitzending van woensdagavond. Het programma haalde daarmee een marktaandeel van 28,1 procent.

Normaal gezien haalt de RTBF dat soort kijkcijfers enkel met belangrijke voetbalwedstrijden of met het informatieporgramma Questions à la Une - dat woensdag werd onderbroken voor de fictieve nieuwsuitzending. Dat verklaarde een RTBF-woordvoerder donderdag. Zo'n 300.000 kijkers hebben ook naar het debat dat volgde op de uitzending gekeken.

In de loop van de avond ontving de RTBF-telefooncentrale maar liefst 31.368 telefoontjes en 21.338 smsjes. Daarvan reageerde 55 procent op de uitzending en 45 procent op het debat.

Ook donderdag liepen er bij de Franstalige openbare omroep nog veel reacties binnen. Ook de RTBF-website wordt sinds de uitzending druk bezocht. Donderdagmiddag was de site zelfs opnieuw overbelast.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig