BRUSSEL - ,,Het is niet de rol van het koninklijk paleis om commentaar te leveren op televisieprogramma's of persinitiatieven of om ze te veroordelen. We stellen enkel vast dat het programma in de ogen van veel kijkers de eigenschappen had van een grap die getuigt van slechte smaak'', zo reageerde een woordvoerder van het koninklijk paleis op de nepuitzending op de Franstalige openbare omroep RTBF van woensdagavond.
Die vaststelling heeft niet enkel betrekking op de manier waarop in de uitzending werd gesproken over de koninklijke familie, maar op de hele uitzending, aldus nog de woordvoerder. Volgens de woordvoerder heeft het paleis geen specifieke ,,gemoedstoestand'' over de uitzending, niet over vorm noch over de inhoud ervan.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig