Volgens het rapport ,,onthulde dat gebrek zich progressief tijdens de commerciële exploitatie van het toestel en werd er door de bevoegde instanties niet voldoende rekening mee gehouden''. Voorts bevestigde het rapport ook dat het plaatje van de DC 10 dat op de landingsbaan lag een directe oorzaak was voor het ongeval.
Werknemers en leiddinggevenden Continental voor rechter
Verschillende werknemers en leidinggevenden van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Continental Airlines zullen in februari en maart 2005 worden opgeroepen door de Franse onderzoeksrechter belast met het onderzoek naar het ongeval.
,,De technicus die de metalen plaat slecht heeft bevestigd, zijn overste die de werken moest superviseren en de verantwoordelijke van het onderhoud zullen op 16 en 18 februari 2005 worden opgeroepen door de rechter'', aldus Jérôme Boursican, advocaat van de burgerlijke partijen na een onderhoud met de rechter.
De leidinggevenden van de luchtvaartmaatschappij zullen daarna op 8 en 10 maart worden opgeroepen.
De Concorde van Air France stortte op 25 juli 2000 neer in de buurt van de luchthaven Roissy-Charles de Gaulle nadat het op een metalen plaat was gereden. Daarbij vielen 113 dodelijke slachtoffers.