BRUSSEL - In de aanloop naar bouwbeurs Batibouw lanceert KBC haar vernieuwde wonen-portaalsite. De bankverzekeraar is naar eigen zeggen de enige bankverzekeraar van het land die zo'n uitgebreide portaalsite aanbiedt. "De site is opgebouwd vanuit de behoeften van de kandidaat-bouwer of koper," zegt woordvoerder Piet Jaspaert. Met het initiatief wil KBC haar groep online-klanten nog sterker aan zich binden.
Op basis van een rondvraag bij 532 KBC-surfers stuurde de bank haar wonenportaal bij in de richting van meer interactie en meer dienstverlening.

Een bouwer of koper wordt met heel veel diverse vragen geconfronteerd. Daar tracht KBC op in te spelen door een koop- of bouwproject vanuit zoveel mogelijk verschillende hoeken te bekijken.

Zo is er de mogelijkheid om aan de hand van een aantal criteria de waarde van een woning te schatten (woningschatter) en is er een hoofdstuk met betrekking tot de fiscale voordelen die aan kopen of bouwen verbonden zijn.

De bezoeker kan er ook terecht voor te koop staande woningen of gronden. De 'immozoeker' is opgebouwd in samenwerking met easy.be, een product van Roularta Media Group. Een van de andere nieuwigheden is een 'buurtverkenner'. Daarmee kunnen kandidaat-verhuizers te weten komen wat bijvoorbeeld de nutsvoorzieningen zijn in hun nieuwe buurt of wat de leeftijdsstructuur is van de bewoners.

Met de portaalsite bouwt KBC haar online-dienstverlening verder uit. Omdat online-klanten vaak vermogende klanten zijn, vindt de bankverzekeraar het belangrijk om die doelgroep sterker aan zich te binden. Op de markt van woonkredieten heeft KBC een aandeel van ongeveer 21 procent.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig