Geen reclamefolders meer in de bus?
Foto: Joyce van de Ven
De kans zit er dik in dat we de komende jaren minder reclamefolders in onze bus krijgen. Bijna alle grote winkelketens zijn bezig met testen om reclame via e-mail te versturen en denken er ernstig over om op termijn volledig over te schakelen.
'Op vraag van duizenden klanten', luidt het bij Makro. 'Bovendien kunnen we zo jaarlijks duizenden bomen sparen.' Makro staat al het verst met de testen. De komende drie maanden biedt de keten elke klant de keuze: digitale of papieren reclame. Als de test een succes is, gaat de supermarkt ermee door.

Ook Carrefour en Colruyt onderzoeken of Vlaanderen klaar is voor digitale reclamefolders. 'De proefprojecten zijn bezig', zegt Carrefour-woordvoerster Julie Stordiau aan Het Laatste Nieuws. 'We sluiten niet uit dat, wanneer de vraag heel groot is, we meteen overschakelen naar digitaal. Dan zullen enkel klanten die er specifiek om vragen nog een folder in de bus krijgen'.