McDonald’s verscherpt koffie-offensief
Fastfoodketen McDonald’s gaat zijn koffielijn uitbreiden en versterkt zo de strijd met die andere keten, Starbucks. Dat schrijft The Wall Street Journal maandag.
Enkele jaren geleden startte McDonald’s in een aantal filialen met een koffiehoek, onder de naam McCafé. Die koffiecorners zijn nu al aanwezig in heel wat van de restaurants, maar niet in allemaal. Daar wil de fastfoodketen verandering in brengen. In de VS moeten alle 14.000 filialen een koffiehoek krijgen, zo blijkt uit interne documenten. De uitbreiding moet er de jaarlijkse omzet van McDonald’s verhogen met 22 miljard dollar.

Door in te zetten op koffie verscherpt de fastfoodketen de rechtstreekse concurrentie met koffieketen Starbucks. Beide ketens komen door hun uitbreidingen steeds meer tegenover elkaar te staan. Zo verkoopt Starbucks niet meer alleen koffie, maar ook broodjes en snacks. McDonald’s heeft dan weer ingezet op zijn ontbijtlijn en nu dus ook op de koffielijn.