NMBS-reizigers erg tevreden over treinpersoneel
Foto: Belga
BRUSSEL - Treinreizigers zijn over het algemeen erg tevreden over de dienstverlening van de NMBS. Vooral de personeelsleden aan boord van de treinen scoren goed bij het publiek. Dat blijkt uit de jongste rondvraag van het bureau IPSOS bij de klanten van de NMBS.

Vier keer per jaar peilt IPSOS naar de klanttevredenheid op een tiental punten. Het treinpersoneel scoorde bij deze jongste enquête het hoogst met een score van 7,76/10. Reizigers zijn het minst te spreken over de netheid op de treinen (6,69/10).

De algemene tevredenheid van de reizigers steeg in vergelijking met vorig jaar van 7,25 naar 7,4/10. Volgens de NMBS manifesteert die stijging zich op alle vlakken. Zo haalde het onthaal en de dienstverlening in de stations een score van 7,28 (tegenover 7,15/10 vorig jaar), terwijl er voor comfort op de treinen een 7,23 werd opgetekend (tegenover 7,09).

De stiptheid van de treinen scoort 6,98 (6,68/10) en de frequentie van de treinen haalt een 6,82 (6,73/10). Ook de appreciatie van de ticketprijzen ging in stijgende lijn van 6,54 vorig jaar tot 6,80/10 dit jaar.