Het uitzend- en selectiekantoor Mailprofs aanvaardt niet dat racistische motieven meespelen bij de selectie van tijdelijke medewerkers.
Mailprofs zal de klacht, die werd ingediend tegen Deutsche Bank wegens racisme, ‘tot op het bot onderzoeken’ en indien nodig structurele maatregelen nemen om mogelijke racismepraktijken in selectieprocedures te bestrijden. Dat maakte het bedrijf woensdagavond bekend.

Mailprofs reageert ‘bijzonder verontrust’ op de klacht wegens racisme, die het gevolg zou zijn van een interne memo van een vestiging van het bedrijf in België over het uitzenden van uitzendkrachten in opdracht van Deutsche Bank.

Het bedrijf, met hoofdzetel in het Nederlandse Wateringen, opende vandaag ‘een diepgaand intern onderzoek naar het zware incident rond de selectie van uitzendkrachten voor Deutsche Bank’, luidt het in een mededeling.

Behalve een intern onderzoek zal Mailprofs een externe expert aanduiden om het incident te analyseren en structurele ingrepen te adviseren. De expert moet bedrijf ook begeleiden om te voorkomen dat dergelijke praktijken zich nog voordoen.

Het bedrijf telt 25 vestigingen in Nederland en drie in ons land (Brussel, Antwerpen en Genval).