Kraft Foods, de op één na grootste voedingsfabrikant ter wereld, heeft in het tweede kwartaal beter dan verwachte resultaten neergelegd. De toegenomen advertentie-uitgaven resulteerden in meer verkoop. Het bedrijf verhoogde zijn omzetverwachting voor het hele jaar. De winstverwachting blijft stabiel, mogelijk dalen de winstmarges in de tweede jaarhelft.
De omzet van Kraft steeg van april tot juni met 6,8 procent tot 9,21 miljard dollar. De nettowinst steeg met 3,7 procent tot 707 miljoen dollar, wat overeenkomt met 44 dollarcent per aandeel. Zorgwekkend volgens analisten is de kaasactiviteit in de VS (Kraft maakt Philadelphia), waar de operationele winst met 21 procent is gedaald als gevolg van hogere kosten.

Kraft verwacht nu dat de omzet voor heel 2007 4 procent hoger zal liggen dan vorig jaar. Hogere kosten voor zuivel en marketing zouden de winstmarge in de tweede jaarhelft kunnen aantasten, meent het bedrijf. De winstprognose blijft onveranderd op 1,80 dollar per aandeel.

Kraft heeft in België chocoladefabrieken in Halle en Herentals en een kaasfabriek in Rhisnes bij Namen.