Belgacom-dochter Proximus gaat een belformule lanceren die speciaal gericht is op vrouwen. De telecommaatschappij zal daarvoor samenwerken met Sanoma, de uitgever van onder meer Flair, Feeling en Libelle. De samenwerking ligt in het verlengde van de formules die Belgacom al met Sporting Anderlecht (voor Anderlecht-fans) en TMF (voor jongeren) heeft opgezet.

Vrouwen die intekenen op het nieuwe aanbod, dat voor het einde van 2007 wordt gelanceerd, kunnen bellen en sms'en tegen 'interessante' voorwaarden en krijgen bovendien 'inhoud op maat' aangeleverd. Wat dat precies inhoudt, willen Sanoma en Proximus echter nog niet kwijt. 'Nieuwe magazines kondigen we lang op voorhand aan, want daar kan een concurrent toch niet op één, twee, drie mee beginnen. Maar zo werkt het niet in de mobilofonie', zegt Miriana Frattarola van Sanoma. 'Niets is zo makkelijk te kopiëren als beltarieven en -formules.'

Ook Proximus wil nog niet veel kwijt over het nieuwe product. 'Sanoma heeft natuurlijk de knowhow om vrouwen te benaderen', zegt woordvoerster Fréderique Verbiest. 'Dat doen ze al via hun tijdschriften en via het internet en nu dus ook via de gsm.'

Hoewel de nieuwe tariefformule speciaal voor vrouwen werd uitgewerkt, mag ook het 'sterke' geslacht er zich voor aanmelden, zegt Frattarola. 'We gaan zeker geen dokterscertificaat vragen dat het geslacht bewijst.' (fpe)