Bijna twee jaar geleden was het modeverhaal van Christophe Coppens, de bekende hoedenontwerper, voorbij. Hij sloot de boeken van zijn zaak, besloot België te verlaten en vestigde zich in Los Angeles. Maar vergeten is hij allerminst. Naar aanleiding van zijn derde kunstexpo in New York vertelt The Wall Street Journal zijn verhaal.

Nadat Christophe Coppens besloot zich in Los Angeles te vestigen, liet dat meteen  kwatongen los met giftige commentaren. Onverdiend, Coppens vertrok zonder geld, zonder vooruitzichten en zonder levensvreugde.

Intussen zijn we twee jaar verder en vindt Christophe stilaan zijn draai als kunstenaar. Een eerste tentoonstelling in 2013 , Everything is local, Landscapes Part 1 in het Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam sloot zijn vorig leven af. In oktober vorig jaar kon hij naar zijn geliefde Tokio - waar hij als ontwerper op handen gedragen werd - voor de opening van zijn tweede tentoonstelling, Landscapes, Part 2

In Los Angeles werkt Christophe in zijn kleine garage, hij schildert. Het resultaat daarvan, The Hills are alive - Early Painting, is vanaf 22 mei te zien in een New Yorkse kunstgalerij.

Naar aanleiding van die expo, vertelt The Wall Street Journal nog eens het verhaal van Christophe Coppens, en waarom hij na mode voor kunst koos. U kunt het artikel lezen op hun website