Heineken lanceert nieuwe miljoenencampagne in VK
AMSTERDAM- Heineken lanceert in 2007 een nieuwe reclamecampagne in het Verenigd Koninkrijk. Dat heeft de brouwer woensdag bekendgemaakt. Met de campagne, die meerdere miljoenen Britse ponden kost, wil Heineken het premium-aspect van zijn bier benadrukken.
Een specifiek bedrag wil een woordvoerder van het bierconcern niet vrijgeven. De campagne draait volgens haar om 'de authenticiteit, de ervaring, het kiezen voor kwaliteit'. 'Het goed getapte bier netjes geserveerd met een servetje eronder.'

Daarmee wil Heineken zich profileren als tegenhanger van het heersende beeld over de Engelse bierconsumptie; zonder schuim en in grote hoeveelheden.

De nieuwe campagne wordt breed gevoerd; op televisie, tijdens evenementen en online. Ook zullen er experimentele evenementen plaatsvinden.

Heineken richt zich op successvolle mannen die in de stad wonen en wat van de wereld hebben gezien, zo vermeldt het persbericht. Ook is dit type man bereid meer geld te betalen voor een 'betere drinkervaring' en geeft hij gemiddeld 15% meer uit aan drankjes dan gemiddelde bierdrinkers.