Brussel (TIJD-NIEUWSLIJN) - De mediabedrijven UBF Mediagroup en Euro Media Télévision hebben een intentieverklaring ondertekend voor een fusie. De nieuwe groep die hieruit ontstaat zou een van de Europese marktleiders worden voor audiovisuele dienstverlening, met een verwachte omzet van ongeveer 300 miljoen euro in 2007. De Antwerpse investeringsmaatschappij Ackermans & van Haaren heeft via haar durfkapitaalpoot Sofinim een belang in UBF Mediagroup en steunt het fusieproject. Dat meldt Ackermans & van Haaren dinsdag na beurstijd in een persbericht.

Het project krijgt ook de steun van de andere aandeelhouders van UBF Media Group (Allianz Capital Partners) en van Europ Media Télévision (de oprichters van het bedrijf en Groupe Bolloré).

"Beide partijen zijn ervan overtuigd dat de combinatie van mensen en productiefaciliteiten van beide groepen de basis vormt voor de levering van een ongeëvenaarde service aan hun klanten. Bovendien zal de combinatie van de twee groepen als een platform fungeren voor verdere internationale uitbreiding, zowel binnen als buiten Europa," klinkt het in het persbericht.

De exclusieve besprekingen en het boekenonderzoek zullen op korte termijn worden afgerond, meldt Ackermans & van Haaren verder. Zolang dat niet is gebeurd wordt er geen verdere informatie over de fusie gegeven.

Pieter Suy pieter.suy@tijd.be

(c) tijd-nieuwslijn (tel: +32 2 4231769; fax: +32 2 4231610)