Quick noteert 10 procent hogere nettowinst
Foto: belga
BRUSSEL - De fastfoodketen Quick noteerde in het eerste kwartaal een nettowinst, deel van de groep, van 5,7 miljoen euro. Dat is een stijging van 10,3 procent vergeleken met dezelfde periode in 2005. Dat heeft Quick na beurstijd bekendgemaakt.
De bedrijfswinst dikte in het eerste kwartaal met 8,5% aan tot ,9 miljoen euro door kostenbeheersing en hogere verkopen. De bedrijfskasstroom ging er met 3,6% op vooruit tot 15 miljoen. De verkopen onder merknaam groeiden met 6,4% tot 186,7 miljoen. Daarbij noteerden Frankrijk en België zowat identieke groeicijfers, respectievelijk 6,7% en 6,1%.

Quick rekent voor heel 2006 voor de verkopen onder merknaam op een bedrag rond 800 miljoen euro. Vorig jaar waren de verkopen onder eigen merknaam goed voor 760,5 miljoen.

Voor het bedrijfsresultaat verwacht de groep, behoudens uitzonderlijke gebeurtenissen, een groei in de lijn van deze van het eerste kwartaal. In 2005 bedroeg de bedrijfswinst (ebit) 41,6 miljoen euro.

In het eerste kwartaal opende Quick twee nieuwe restaurants, een in Frankrijk en een in België. De doelstelling van het jaar, namelijk ongeveer 15 openingen, wordt gehandhaafd en zal in het tweede kwartaal worden verwezenlijkt, zegt het bedrijf.