ANTWERPEN - De nettowinst van Punch Graphix steeg in 2005 van 7,1 miljoen euro tot 12,4 miljoen euro. Punch Graphix is de grafische afdeling van Punch International en noteert op de Londense AIM-beurs.
De omzet van Punch Graphix steeg 46 procent tot 153,2 miljoen euro dankzij ondermeer de overname van BasysPrint eind 2004. 53,6 miljoen is afkomstig van de pre-pressactiviteiten, een groei van 23 procent, en 99,6 miljoen euro van Xeikon, specialist in digitale printers. Het aantal verkochte printers steeg met 39 procent tot 111 stuks.

Het bedrijf gaat uit van verdere groei in 2006 en gaat verder investeren in R&D en nieuwe producten, inclusief post-presstoepassingen. De stroomlijning van de organisatie zal eveneens verdere aandacht krijgen. De integratie van verkoop en diensten moet vruchten afwerpen in 2006.

Het platform in China zal verder uitgebouwd worden en ook in Brazilie en Canada, waar in 2005 verkoopskantoren geopend werden, zal Punch Graphix zijn positie verstevigen.

De Raad van Bestuur stelt een dividend voor van 2,35 eurocent.