(Belga) Twee Britse tabloids van de groep Express Newspapers hebben zich woensdag op hun frontpagina verontschuldigd bij de ouders van de in Portugal verdwenen kleuter Madeleine "Maddie" McCann, omdat zij zonder bewijsvoering Gerry en Kate McCann ervan hebben beschuldigd een hand te hebben gehad in die verdwijning. De bladen moeten ook een aanzienlijke schadevergoeding betalen.
Madeleine McCann verdween op 3 mei uit het vakantieappartement dat haar - toen afwezige - ouders hadden gehuurd in het vakantiecomplex Ocean Club in Praia da Luz. In de zaak zijn een nabij het complex wonende Brit en beide ouders van het kind formele verdachten van de Portugese politie. De kranten Daily Star en Daily Express hebben nu tengevolge van een minnelijke schikking met Gerry en Kate McCann op hun voorpagina "sorry" gezegd tegenover het ouderpaar. De McCanns waren naar de rechter gestapt omdat zij er niet over te spreken waren dat de kranten zonder enige bewijsvoering hadden geschreven dat zij de dood van hun dochtertje hadden veroorzaakt en daarop het lijk hebben doen verdwijnen. (DWM)